سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرضه بهترین مدل فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

ارتباط صنعت مد با تولید فرش ماشینی

مد یک صنعت بزرگ در جهان است و تمامی کالاهای مصرفی، تزیینی و... را شامل می شود و در واقع بهترین راه تجارت و رونق در هر کسب و کاری این است که تولید و عرضه محصولات را موازی و متناسب با این صنعت به پیش برد. اگر تولید کننده مبل هستید، باید مبلمان هایی طبق مد روز و نیاز جدید خریداران تولید کنید، اگر واسطه هستید و کارتان خرید و فروش محصولات مختلف است، بهتر است تمرکزتان روی تولیداتی باشد که به روز تر بوده و طبق اصول مد روز تولید شده باشند. فرش ماشینی هم که با رقابت زیادی در ایران تولید می شود و انواع فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه و... با متد های روز دینا در حال بافت هستندف برای گسترش و افزایش تولیدات و فروش باید مطابق با صنعت مد پیش برود.

صنعت فرش هم که یک صنعت بسیار گسترده است لازم است تولیداتی بر طبق مد تولید نموده و مطابق با نیازهای روز مشتریان محصولات جدید روانه بازار شود. زیرا در هر کشور تنها رقابت بین تولید کننده های داخلی نیست، و محصولات وارداتی زیادی هستند که در کنار تولیدات داخلی به بازار وارد شده اند و لازم است محصولات تولیدی اعم از فرش ماشینی و... در کنار این کالاهای وارد بتوانند قرار گرفته و رقابت کنند. شکل ظاهری محصول، کیفیت و قیمت از عوامل مهم و اساسی در خرید مردم هستند و لازم است تولیدات بر اساس این پارامتر ها به بازار عرضه شوند. در حال حاضر در صنعت فرش تولیدات جدید فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه به بازار آمده اند که ظرافت و زیبایی و نقشه های لایت برای بافتشان استفاده شده که زیبایی فرش ترک را دارند و در عین حال کیفیت بافت فرش اصیل ایرانی دارند و به همین دلیل در رقابت با فرش های مشابه ترک موفق تر هستند. زیرا فرش ترک تنها شکل ظاهری و زیبایی را دارند و کیفیت شان شانه و تراکم و بافتی که دارند نسبت به فرش 1500 شانه و فرش 1200 شانه ایرانی کمتر است.

در سایر صنایع هم همین شرایط باید در تولیدات اعمال شود و تولیدات داخلی از همه جهات باید قابل رقابت با محصولات خارجی باشند. یک امتیار بزرگ که محصولات داخلی هر کشور دارند این است که هزینه گمرک و مالیات کالاهی وارداتی را ندارند و در نتیجه قیمت تمام شده کمتری نسبت به کالای وارداتی دارند. البته این امر مستلزم نظارت شدید دولتی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق ارزان قیمت به بازار است.

فرش 1000 شانه