سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرضه بهترین مدل فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

طرح و نقشه انواع فرش ماشینی

نقشه های مورد استفاده در بافت فرش ماشینی از لحاظ شکل ظاهری به چند دسته تقسمی می شوند:

طرح کلاسیک، نقشه سنتی دستباف گونه، فرش طرح ترک یا فرش فانتزی.

اکثر فرش های ماشنی اعم از فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، 1200 و 1500 شانه دارای نقشه های کلاسیک هستند که بیشترین طرفدار را در بین مردم دارند.

نقشه های سنتی هم مورد توجه بخش گسترده ای از مردم هستند و در بین همین تولیدات که در فوق ذکر شد نمونه های متعددی از طرح های سنتی دستباف گونه را می توانید مشاهده کنید، مانند نقشه هریس در فرش 1000 شانه یا نقشه خشتی، نایین و...

فرش طرح ترک یا فرش فانتزی قبلا در کیفیت پایین و با دستگاه بافندگی فرش 500 شانه بافت می شد و الیافی که برای بافتشان هم مصرف می شد، عمدتا فریز هیت ست یا پلی استر بود. اما با توجه به اینکه سبک زندگی مردم و سلایق مشتریان جدید به سمت محصولات مدرن و خاص تغییر یافته است مدل های جدید از فرش های 700 شانه و 1200 شانه با سبک فرش طرح ترک و با الیاف اکریلیک مرغوب بافته می شوند، فرش سوپربرایت یا فرش های با رنگ لایت در این دسته از محصولات قرار می گیرند.

تمامی این سه دسته از انواع فرش ماشینی که ذکر شد، جزء تولیدات فرش ماشینی ایران هستند و ایران در زمینه تولید فرش علاوه براینکه کاملا خودکفا است بلکه قابلیت صادرات فرش به تمام جهان دارد و تنها لازم است این صنعت مورد حمایت قرار گیرد.

فرش 1000 شانه